DENEME HİKAYELER

 Hazırlayan: Taha Çetin  

Ad Soyad:________________Puan:______Başlık:____________

Günlerden bir gün Taha camdan dışarı bakmış ve arkadaşı Mert’i sokakta görmüş hemen dışarı çıkmış. Arkadaşı Mert’in yanında Ahmet, Haşim, Ahsen ve Hafsa ikizlerinin de orada olduğunu görmüş. Mert: Haydi hep birlikte bir oyun oynayalım demiş. Taha: En son sol taraf'taki basamağa çıkan ebedir demiş. En son Mert basamağa çıkmış ve ebe olmuş. Oyun için Mert'in koymuş olduğu kurallara herkes tamam dediği halde Mert çok sinsice ebe olmamak için durmadan kuralları değiştiriyormuş en sonunda Ahsen bu durumdan sıkıldı ve Mert’e itiraz etti. -Ahsen: "Yeter Mert hep haksızlık yapıyorsun her zaman hakkımıza giriyorsun, bırakta kuralları koyduktan sonra değiştirmeyelim. Yoksa ben oynamam" dedi. Mert: Hayır değiştirmiyorum sen çıksan da çıkmasan da oyunu ben kurdum ve seni oyundan çıkartıyorum dedi. Ahsen'de bunun üzerine oyundan çıktı. Taha: Çok yanlış yapıyorsun Mert. Sen eskiden böyle değildin sana ne oldu da böyle davranıyorsun dedi. Mert'te: Bana hiçbir şey olmadı bu oyunu ben kurduğum için kuralları da ben koyarım dedi. Taha: Tamam o zaman Ahmet ve Haşim ile ben de oyundan çıkıyorum dedi ve çıktı. Taha, Ahsen, Hafsa birlikte kendi koydukları uyumlu kurallarla sokakta yeni oyun kurdular ve hep birlikte neşeli bir şekilde oyunlarını oynadılar.
Aşağıdaki soruları metine göre cevaplayınız.
1.Sizce metnin başlığı ne olmalıdır?(25puan)
_________________________________________________
2.Metindeki şahısların  isimlerini yazınız (25puan)
___________   ______________  ______________  _____________ _____________  ______________
3.Metinin geçtiği yer neresidir?(25puan)
____________________________________
4.Metinde verilmek istenen ders nedir? (25puan)
_________________________________________________


Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Ay Haftası

Konuşma Çarkı